morotsodlaren.blogg.se

Jag är en vanlig människa som reflekterar över livet-livet och döden-döden och allt där mellan. Jag heter morotsodlaren för att jag aldrig sått ett morotsfrö i hela mitt liv...förrän nu vid 46 års ålder !! Från att ha varit en icke morotsodlare är jag nu en morotsodlare och ägare av en trädgårdstomte, mirakel kan ske! Om det blir några morötter eller ej har ingen betydelse. Jag har ej heller bloggat och saknar kunskaper om bloggning.....hur bloggandet går har inte heller någon betydelse..Here I go...

Mallorca

Publicerad 2016-06-12 17:28:00 i Allmänt,

Jag är på Mallorca med min älskade dotter. Resan är hennes examenspresent då hon varit så duktig och utbildat sig till sjuksköterska. Det är en tuff utbildning och hon fick jobb direkt på Sunderby sjukhus, ortopeden. Jag är sååå stolt!!
 
Nu är vi här och njuter av solen och värme.  Hotellet är jättefint, ett vuxenhotell. Första gången jag provar detta koncept och det är helt underbart för en person som jobbat med barn i höga ljudnivåer i så många år. Underbart tyst vid poolen.  Inga barn som skriker och gråter. Inga barn som hoppar i vattnet utan att se att man simmar där.  Man hör en tupp som goler och fåglar som kvittrar. Ibland är det lugn musik som  spelas. I poolen är det lugnt och inte många personer samtidigt. 
 
Vi promenar mycket, äter gott och badar och solar i pool och de små fina badvikarna med grönt och klart vatten.
 
Vi umgås och laddar våra batterier. Jag älskar att resa och jag mår bra när jag får vistas i klimat som är varmt och skönt för kropp och själ. Jag är tacksam över att jag har en anställning med hyfsad lön som gör att jag kan resa iväg då och då😊
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela