morotsodlaren.blogg.se

Jag är en vanlig människa som reflekterar över livet-livet och döden-döden och allt där mellan. Jag heter morotsodlaren för att jag aldrig sått ett morotsfrö i hela mitt liv...förrän nu vid 46 års ålder !! Från att ha varit en icke morotsodlare är jag nu en morotsodlare och ägare av en trädgårdstomte, mirakel kan ske! Om det blir några morötter eller ej har ingen betydelse. Jag har ej heller bloggat och saknar kunskaper om bloggning.....hur bloggandet går har inte heller någon betydelse..Here I go...

Advent

Publicerad 2014-11-19 09:42:00 i Allmänt,

Idag är jag sjuk och hemma från jobbet. Huvudvärk och ont i halsen vilket gör att jag ligger i sängen och vilar kroppen. Knoppen vilar dock ej, utan har påbörjat tankar och planering inför advent och jul.
 
Ingenting blir någonsin sig likt nu när inte Jonte är med och firar. Han var en riktig julfirare.  Jag orkar knappt tänka tillbaka och framåt.  Det gäller att försöka leva i nuet.
 
Men jag tänker ändå på vad jag ska baka till advent.  På om jag ska köpa något nytt julpynt och hur jag ska pynta här hemma. Ja, jag skriver jag för det är jag som har äran att få styra upp det här själv. Maken är nöjd med allt.  Han brukar dock få vara med när vi ska sätta i julljusen i granen och om det blir problem med att adventsstjärnor inte funkar. Typ så. 
 
En fråga är nu : plastgran eller äkta? Senaste åren har vi haft äkta, liksom när barnen var små, och det ju härligt.  Men den barrar ju så in i bomben på slutet......

Kommentarer

Postat av: Fredrika

Publicerad 2014-11-19 14:06:53

Krya på dig fina Maria.

Jag övergick till plastgran när jag fick barn och jag har aldrig saknat barren.

Svar: Tack! Ja vi får se hur det blir med granen 😊
morotsodlaren.blogg.se

Postat av: Fredrika

Publicerad 2014-11-19 14:08:36

Krya på dig fina Maria.

Jag övergick till plastgran när jag fick barn och jag har aldrig saknat barren.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela