morotsodlaren.blogg.se

Jag är en vanlig människa som reflekterar över livet-livet och döden-döden och allt där mellan. Jag heter morotsodlaren för att jag aldrig sått ett morotsfrö i hela mitt liv...förrän nu vid 46 års ålder !! Från att ha varit en icke morotsodlare är jag nu en morotsodlare och ägare av en trädgårdstomte, mirakel kan ske! Om det blir några morötter eller ej har ingen betydelse. Jag har ej heller bloggat och saknar kunskaper om bloggning.....hur bloggandet går har inte heller någon betydelse..Here I go...

Världen är galen

Publicerad 2014-08-17 18:34:00 i Allmänt,

Världen är galen!  Död och krig och plågor. Hur kan en religion kalla sig fredlig när de mördar, kidnappar och torterar människor?  Det är krig i vissa länder hela tiden! Folk flyr FRÅN muslimska länder och inte TILL, vad är felet!!! 
 
Statsministern säger att Sverige inte har ekonomi längre för flyktingarna som kommer.
 
Hela världen kan inte komma till Sverige det förstår även en 10 åring. Hjälp människor där de är!  Påbörja arbete mot fred! Fördöm alla galningar i världen som bara mördar och krigar! Har FN tagit timeout?
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Berit

Publicerad 2014-08-17 21:45:33

Följer även jag detta nu som händer och det skär rakt genom hjärtat att se dessa människor lida så hårt uppe på ett berg i "tokerland" för det är vad jag tycker just nu. Följer även våra politikers röster för att se hur det tänker sig framtid och även nutid. Är mycket förvånad över hur kortsiktigt de tänker, sänka skatt x flera för att sedan plötsligt vädja till svenska folket om att ta hänsyn till att "världens folk" lider....är det nå nytt. Har själv vuxit upp med att veta om att det finns fattigdom och lidande, tycker sittande regering har glömt det i sin iver att stödja sänkta skatter, oj oj...har det alltid varit så här eller är det för att man blivit äldre och nyheter sprids som man reflekterar mer. Det är dock fint att du tar upp såna hära saker i din blogg maria. MVH Berit

Svar: Ja man fattar noll. All grymhet i världen och sedan tokerier i Sverige. Först skattesänkningar. Men plötsligt är pengarna slut ! De borde lära sig att räkna plus och minus i regeringen ☺
morotsodlaren.blogg.se

Postat av: Fredrika

Publicerad 2014-08-18 09:34:01

Krig och politik kan verkligen uppröra.

Svar: Ja verkligen! Ibland försöker jag ignorera all galenskap för att slippa ägna energi åt att bli upprörd. Men ibland kan jag inte låta bli att säga vad jag tycker. ..
morotsodlaren.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela