morotsodlaren.blogg.se

Jag är en vanlig människa som reflekterar över livet-livet och döden-döden och allt där mellan. Jag heter morotsodlaren för att jag aldrig sått ett morotsfrö i hela mitt liv...förrän nu vid 46 års ålder !! Från att ha varit en icke morotsodlare är jag nu en morotsodlare och ägare av en trädgårdstomte, mirakel kan ske! Om det blir några morötter eller ej har ingen betydelse. Jag har ej heller bloggat och saknar kunskaper om bloggning.....hur bloggandet går har inte heller någon betydelse..Here I go...

En ledig dag

Publicerad 2014-08-31 22:21:00 i Allmänt,

Vad gör du helst om du har en helt ledig för dig själv?
 
Själv strosar jag omkring i nattlinnet hemma. Äter frukost, dricker flera koppar kaffe. Är bara hemma och umgås med mig själv. Ligger i soffan och tittar på tv. Någon gång tar jag kanske en tur på stan och strosar. Bokar kanske frissa eller massage. Umgås helst inte med någon. Sån är jag ☺

Kommentarer

Postat av: berit

Publicerad 2014-09-04 15:04:35

en ledig dag...allt eftersom åren gått har mina lediga dagars innehåll förändrats på nå vis. Förut var barn och hem prio ett och är väl det även nu men inser att man/jag kanske måste se mig sig själv som prio ett för att vara med så länge som möjligt. Så min lediga dag prioriteras mycket av "mindfulness" just nu, ett modernt begrepp kan tyckas, men jag försöker vara här och nu och sniffa på allt jag gör, lite mer intensivt, tex när jag plockar en morot eller när jag går en promenad. Att bara vara, försöka finna den där on-off knappen som jag så länge önskat, men jag är glad om jag kan dra ner på tankeverksamheten till medelhög...en ledig dag...

Svar: Låter bra! Att ta det lugnt och ta hand om kropp och själ är viktigt.
morotsodlaren.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela